RIDLEY - Technologie

Koncentrát technologií

Joachim Aerts a jeho tým byli od počátku vedeni touhou vytvářet nejmodernější a nejefektivnější jízdní kola a vždy věnovali velké úsilí vývoji nových technologií pro zlepšení výkonu svých modelů.
Jednou z nejvýraznějších inovací značky Ridley je technologie FAST (Future Aero & Speed Technology). Tento koncept, který výjimečným způsobem optimalizuje aerodynamický odpor, je aplikován na všech úrovních kola (horní a dolní rámová trubka, sedlovka, vidlice, brzdy atd.) a dává pocit plynulosti a síly při každém šlápnutí do pedálů, v každé zatáčce a při každém zvednutí ze sedla k zahájení sprintu.

Při vývoji tohoto souboru technologií se společnost Ridley opírala zejména o BikeValley - nezávislý větrný tunel zcela zaměřený na cyklistiku, který v roce 2013 vytvořilo několik belgických hráčů v tomto odvětví, včetně společnosti Ridley, a který dokáže velmi jemně simulovat vítr o rychlosti až téměř 110 km/h.

Koncept Fast v detailu

F-TUBING

Technologie F-Tubing se týká konstrukce trubek s profilem ve tvaru slzy, který výrazně snižuje odpor vzduchu. Díky tomuto tvaru proudí vzduch podél trubek bez odporu. Aby se snížila hmotnost trubek, a tím se zvýšila rychlost na jeden vyrobený watt, zastavuje se tento tvar slzy v místě, kde proud vzduchu opouští trubku, což vede ke snížení odporu o 4,03 % při rychlosti 50 km/h.

F-Surface Plus

Technologie F-Surface Plus byla vyvinuta s cílem umožnit vám jet rychleji při stejném výkonu. Tato technologie, která je součástí modelů Noah a Dean aero, spočívá v aplikaci texturovaného povrchu (podobného důlkům na golfovém míčku) na strategických místech, aby se snížil odpor vzduchu. Tyto důlky vytvářejí malou turbulenci, která umožňuje hlavnímu proudu vzduchu lépe kopírovat tvar trubky. Plynulé proudění vzduchu kolem rámu umožňuje rozdělit vzduch. Čím silnější je tedy vítr, tím více pocítíte výhody této technologie.

Vidlice F-Split

Revoluční vidlice F-Split využívá turbulence, kterou vytvářejí rotující kola. Dělá to tak, že nasává vzduch štěrbinou podél nohou vidlice a směrem od paprsků. Snížení tření vzduchu se projevuje zvýšením rychlosti.

F-Wings

Křídla F-Wings ve spodní části vidlice omezují turbulence kolem nohou vidlice, které vznikají v důsledku otáčení náboje. Tato malá žebra zmírňují proudění vzduchu v této oblasti a snižují odpor vzduchu. Jde o stejný princip jako u profilu křídla letadla. Tato technologie je zabudována do modelu Noah Fast.

F-Steerer

Kryt hlavové trubky F-Steerer s půlměsícovým zakřivením nabízí důmyslné řešení pro celkové vnitřní vedení kabelů. Kabely vedou přímo z řídítek na vnitřní stranu hlavové trubky přes představec. Uvnitř hlavové trubky se volně pohybují, když se řídítka otáčejí doleva nebo doprava. Toto řešení nejen snižuje tření způsobené odporem kabelů, ale také dodává kolu velmi čistou siluetu. Navíc byl upraven průřez hlavové trubky tak, aby se zvýšila její boční tuhost pro ještě výbušnější sprinty. Kompatibilní s pohony Shimano, Campagnolo a Sram.

Brzdy F-Brake

Brzdy F-Brakes, které jsou plně integrované do vidlice, jsou vyrobeny výhradně z karbonu. Nenajdete zde ani kovovou pružinu. Tato technologie dodává kolu velmi čistou siluetu a snižuje hmotnost. A co je ještě důležitější, poskytuje 2% aerodynamickou výhodu, protože brzdy jsou zcela chráněny před větrem. Snížení počtu pohyblivých částí také snižuje nároky na údržbu.

Karbonová konstrukce rámu Ridley

Společnost Ridley odebírá karbonové rámy výhradně od společnosti Toray, předního světového výrobce karbonových vláken a oblíbeného výrobce v leteckém průmyslu. V závislosti na modelu značka používá vysokomodulová karbonová vlákna, od nejměkčího 24tunového modulu pružnosti, který rámu poskytuje určitou míru pružnosti a pohodlí, až po nejtužší 60tunový modul pro závodníky toužící po vítězství.

Po výběru typu vlákna se Ridley pustí do určení přesné funkce, kterou bude rám plnit, tj. jak bude používán a jak by se měl cítit ve všech možných scénářích. Poté přichází fáze návrhu tvaru rámu, kdy se věnuje zvláštní pozornost přesnosti křivek, linií a různé tloušťce jednotlivých trubek. Poslední fází je vrstvení karbonu. Při ní se spojují stovky kusů karbonu poskládaných do desítek vrstev, aby vznikl stroj, který je dokonale přizpůsoben úkolu, který bude muset plnit.

Objevte naše výrobky