Charakteristickým rysem chronokol, který triatlonistu odliší na první pohled, jsou chronokoptéry, které jezdci umožňují zaujmout polohu, která je aerodynamická a zároveň výkonná z hlediska šlapání, a přitom pohodlná po několik hodin. Mohou se řídit jak osobními a estetickými kritérii, tak funkčními, takže jejich výběr není pro nezasvěceného triatlonistu vždy snadný. Zde je to, co byste měli vědět.
Klíčové body
- Roztahováky: součásti, nastavení, tvary ;
- Základní tyče;
- Plně integrované kokpity.
VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O TRIATLONOVÝCH KOKPITECH
Ať už používáte samostatná prodlužovací řídítka ve spojení se základním řídítkem, nebo integrovanou sestavu řídítek, představce a prodlužovacího řídítka, nejvhodnější vybavení se liší podle toho, zda používáte klasické závodní kolo, nebo triatlonové/CLM kolo.
Pokud chcete upravit své závodní kolo tak, abyste mohli zaujmout pozici pro hledání převodů, aniž by to ovlivnilo zbytek rámu, může se doplnění o prodlužovací prvky ukázat jako výhodná investice.
Stále více závodníků na ultra dlouhých tratích si také pořizuje extendery kvůli rozmanitosti poloh a pohodlí, které nabízejí.
Na druhou stranu, pokud si chcete postavit čistě triatlonové / CLM kolo, nebo pokud již jedno máte, ale chcete vylepšit své vybavení, kompletní kokpit zahrnující základní tyč a extendery se specifickými brzdovými a řadicími pákami vám umožní využít plný potenciál vašeho stroje.
ROZŠÍŘENÍ
Především je třeba zdůraznit, že většinu rozšiřovačů lze použít jak na klasických závodních kolech, tak na triatlonových/časovkových kolech s integrovaným řazením. Rozšiřovače jsou zpravidla duté a na koncích mají odnímatelné zátky. Pro instalaci řadicích pák (a případně plášťů) je stačí vyjmout.
Rozšíření se skládají ze dvou tyčí, kterým se říká nástavce, a dvou opěrek rukou, přičemž ty jsou polstrovány pěnou nebo polštářky, ačkoli obecně je možné vyměnit každou část zvlášť, zejména výztužné podložky. Všechny nástavce mají stejný průměr (22,2 mm), takže je možné kombinovat područky jedné značky s nástavci jiné značky.
Některé modely mají na konci tyčí aerodynamický můstek, který zajišťuje co nejlepší průnik vzduchu.
Většina modelů má odstupňované značení pro snadné umístění područek.
Čím vyšší řada, tím více možností nastavení, zejména s pomocí distančních sad: délka a výška prodlužovacích tyčí, poloha, úhel a výška područek atd.
Tip Probikeshopu: Někdy jsou k dispozici v různých délkách, v případě pochybností neváhejte vzít tu nejdelší, přičemž mějte na paměti, že je vždy možné je znovu zkrátit a dokonale přizpůsobit tvaru a poloze vašeho těla. V takovém případě se ujistěte, že používáte pilový list, který odpovídá materiálu nástavců (hliník nebo karbon).
RŮZNÉ TVARY
Kromě volby materiálu - hliník nebo karbon pro závodníky, kteří hledají absolutní výkon - bude hlavním kritériem tvar nástavců. I když existuje obrovská škála modelů, existuje šest hlavních tvarů:
Rovné
Zde jsou nástavce rovné, v jedné linii s řídítky. Kromě toho, že mají více či méně prodlužující účinek na paže, nabízejí pouze jedinou, velmi agresivní pozici, kterou začátečníci nemusí snadno udržet dlouho, protože hrudní koš je méně otevřený a oči mají sklon dívat se dolů. Tato prodloužení jsou proto nejlépe vyhrazena zkušeným triatlonistům, i když mohou být pohodlná i v o něco vyšší poloze.
JS-Bend
Existují také nástavce JS-Bend, směs J-Bend a S-Bend, jejichž výhodou je, že nabízejí množství poloh. Ideální pro triatlonisty, kteří ještě nenašli svou polohu.
Osloví také jezdce na ultra dlouhé vzdálenosti, kteří chtějí měnit polohy, aby mohli pohodlně jezdit delší dobu.
J-Bend
Prodloužení je ploché a na konci zahnuté směrem nahoru. Díky tomu si můžete užít aerodynamickou pozici a zároveň otevřít hrudní koš a umístit ruce do ideální polohy. Je to dobrý kompromis mezi efektivitou a pohodlím. Určitě nejsnadněji ovladatelný.
Někteří výrobci, zejména pro vysoké úhly, někdy používají termín L-Bend nebo Ski-Bend.
U-Bend
Trochu vyšly z módy, ale U-Bendy mají stále své příznivce pro větší pohodlí, které tento typ modelu může nabídnout. U-Bendy jsou obecně odvozeny od J-Bendu, přičemž obě tyče jsou na konci spojeny a tvoří most ve tvaru písmene "U".
S-ohyb
Prodloužení je víceméně ve tvaru písmene S, takže můžete měnit polohy a přitom zůstat relativně agresivní. Jsou proto velmi univerzální.
Tento typ extenze však vyžaduje dobrou ohebnost zápěstí, bez níž se může poměrně rychle dostavit bolest zápěstí.
Mini
Konečně existují speciální modely pro závody, kde je povolen drafting a kde nástavce nesmí přesahovat konec kohoutů. Tyto kompaktní modely jsou také ideální pro ty, kteří se chtějí s pozicí šetrně seznámit, protože umožňují bezpečně se s tímto typem vybavení seznámit, aniž by došlo ke ztrátě stability.
ZÁVĚSY NA TYČOVÉ ZÁKLADNĚ
Základní řídítka jsou určena pro triatlon a časovky. Řídítka na základní tyči jsou nezbytným doplňkem k prodlužovačům pro ty, kteří si chtějí nastavit jízdní pozici určenou pro sólovou jízdu. Poskytují účinný úchop ve fázích opětovného startu, v zatáčkách, při zdolávání technických úseků a ve sjezdech, protože právě na tomto komponentu jsou namontovány brzdové páky.
Základní závěsy řídítek, navržené především s ohledem na aerodynamiku, jsou zpravidla určeny pro vnitřní vedení lanek. Jsou k dispozici jak v hliníkovém, tak v karbonovém provedení. Co se týče tvaru, mohou být rovné, s plochými nebo zvýšenými pravoúhlými rohy, nebo ve tvaru V... Vše je otázkou vkusu a rozpočtu. Žádné řešení není lepší než jiné.
KOMPLETNÍ SADY
A konečně, pro vrcholové závodníky nebo milovníky velmi jemného vybavení nabízejí značky integrované sety sestávající z řídítek, základní tyče a nástavců. Tyto sady s nastavitelnou výškou, šířkou a hloubkou jsou extrémně lehké, výjimečně aerodynamické a dokonale integrované. Kromě toho, že tato řešení stojí hodně, vyžadují, abyste přesně věděli, jaká jsou vaše nastavení.
KTERÝ KOKPIT JE PRO MĚ TEN PRAVÝ?
Jak jsme zmínili na začátku, volba mezi jednoduchými nástavci a kompletním kokpitem bude záviset na typu kola: v prvním případě na klasickém závodním kole, ve druhém na časovkářském kole.
Pokud jde o nástavce, kromě závodů v draftingu, kde často nemáte jinou možnost než zvolit model Mini, protože předpisy omezují délku nástavců z bezpečnostních důvodů (nesmí přesahovat konec kokpitu), je volba toho či onoho modelu především otázkou vkusu.
Ať už se rozhodnete pro jakékoliv řešení, mějte na paměti, že primárním cílem kokpitu určeného pro triatlon je zlepšení aerodynamiky. Abyste toho dosáhli, musíte se cítit pohodlně, abyste mohli udržet polohu při hledání převodů po několik hodin, zejména při triatlonech na dlouhé vzdálenosti.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels
ROUTE - Závěsy
-
Řídítka FSA OMEGA COMPACT
Obvyklá cena 934,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle -
Řídítka FSA VERO COMPACT
Obvyklá cena 666,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle -
Závěs DEDA PIEGA RHM 26 mm
Obvyklá cena 800,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle -
DEDA ZERO1 RHM bob finish řídítka
Obvyklá cena 854,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle -
Řídítka PRO PLT COMPACT ERGO
Obvyklá cena From 1.523,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle -
DEDA ZERO2 RMH pob finish řídítka
Obvyklá cena From 1.068,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle -
Řídítka ZIPP SERVICE COURSE SL 70 Ergo
Obvyklá cena From 2.646,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle -
RITCHEY STREEM COMP Závěsná kabelová integrace
Obvyklá cena 1.496,00 KčObvyklá cenaCena za jednotku podle