Náboj je rozhraním mezi zbytkem kola a jízdním kolem. Zde vám poradíme, jak tento díl vybrat, abyste neudělali chybu.
Standardy
- Typ brzdy: destičková, kotoučová se 6 otvory, kotoučová se středovým zámkem.
- Typ ložiska: kuželové/kuželové nebo těsněné
- Šířka a délka osy (pouze u kotoučových systémů)
- Typ těla volnoběžky: CAMPAGNOLO nebo SHIMANO
- Počet paprsků
Jaký náboj zvolit?
Prvním faktorem, podle kterého byste se měli řídit při výběru, je brzdový systém vašeho kola: destičkový nebo kotoučový. V druhém případě je kromě uchycení kotouče(Center Lock nebo 6 Hole) nezbytné zkontrolovat délku osy vaší vidlice pro přední náboj a rámu pro zadní náboj, protože existuje množství norem (zejména 9/100 mm, 12/100 mm, 15/100 mm vpředu a 9/135 mm, 12/135 mm a 12/142 mm vzadu.
Náboj obsahuje kuličková ložiska. Ta mohou být buď "kuželíková a hrníčková" typu A, která vyžadují pravidelnější údržbu, ale obecně jsou časem spolehlivá, nebo "ložisková s těsněním" typu B, která nevyžadují žádnou údržbu (stačí ložisko vyměnit, když je vadné).
Je také důležité vybrat náboj, který je kompatibilní s vaším pohonným ústrojím, protože existují dva standardy pro těla volnoběžek: SHIMANO / SRAM a CAMPAGNOLO.
A konečně, pokud jde o počet paprsků, čím více jich budete mít, tím bude kolo pevnější; čím méně jich budete mít, tím bude lehčí. Pro klasické osazení budete potřebovat 32 paprsků. Pozor, tato volba jde ruku v ruce s volbou ráfku a oba musí být navrženy pro stejný počet paprsků.
Découvrez tous nos conseils & Tutoriels