CUBE - Technologie

Technologie Cube

HybridnítechnologieUhlíkovétechnologieHliníkovétechnologieZkušebnílaboratoř

HYBRIDNÍ TECHNOLOGIE

V posledních několika letech si společnost Cube osvojila integraci pohonných jednotek. Horská kola, horská, turistická a městská kola Cube, vybavená motory a bateriemi Bosch, které zůstávají etalonem v této oblasti, jsou proslulá svou mimořádně zdařilou estetikou, jejíž integrace poskytuje neuvěřitelně dravý vzhled a zároveň zajišťuje mimořádně přirozené chování při šlapání.

Na silnici Cube úzce spolupracuje s pohonnou jednotkou značky Fazua, která zmírňuje všechny dosavadní problémy, pokud jde o velikost, hmotnost nebo nadměrný odpor při šlapání za hranicí asistence.

  • Hybrid 160 Action Team
  • AGREE HYBRID C:62 SLT Disc

Karbonové technologie

Dokonalá trilogie: lehké, tuhé a zábavné.

Díky technologii C:68 se společnosti CUBE podařilo snížit tloušťku rámů o 25 % a zároveň výrazně snížit jejich hmotnost. Díky 68% podílu uhlíkových vláken oproti 32% podílu pryskyřice v kombinaci s nanočásticemi je výsledkem tohoto výrobního procesu také tužší a citlivější rám.
Nyní však německá značka tuto technologii posouvá ještě o krok dál. Zatímco dříve se rámy C:68 skládaly z homogenních vrstev karbonu, nové modely nyní obsahují až 6 různých typů vláken, která jsou utkána pod úhlem, aby splňovala požadavky na zatížení. To je technologie C:68X! Výsledek? Bezpečnější, tužší rámy s lepšími aerodynamickými vlastnostmi, ale také pohodlnější a lehčí. A to vše díky pečlivému výběru a cílenému rozložení materiálů.

Inovativní karbon

Rám C:68 kombinuje tato karbonová vlákna s výrobním procesem Advanced Twin Mold, který minimalizuje nepřesné překrývání díky pečlivému umístění jednotlivých karbonových vrstev na citlivých místech během výrobního procesu monokoku. Výsledkem je rám bez nadbytečné hmotnosti a s neuvěřitelným výkonem.

C:62 - lehký a přitom tuhý

Díky použití vláken s vysokým obsahem modulů jsou rámy s logem C:62 lehké a zároveň pevné. Do pryskyřice, která spojuje dvě vrstvy karbonu, jsou vloženy jemně rozptýlené nanočástice. Tyto drobné částice zvyšují pevnost rámu, díky čemuž je méně citlivý a odolnější vůči vnějším silám. Kombinace nanočástic pryskyřice a vláken s vysokým modulem pružnosti (s obsahem vláken 62 %) je to, co odlišuje rám C:62 od běžného karbonového rámu. Stejně jako rámy C:68 využívají rámy C:62 výhod pokročilého výrobního procesu Twin Mold, který snižuje tloušťku vrstev tkaniny.

Hliníkové technologie

V nejvyšší řadě je použit hliník 7005 High Performance. Speciální technika legování a tepelné zpracování zajišťují vysokou tuhost a nízkou hmotnost. Vyšší pevnosti je dosaženo kombinací speciální slitiny s kalící tepelnou úpravou. Trojnásobná, nebo dokonce čtyřnásobná tloušťka surového hliníku znamená, že lze použít minimální množství materiálu s tloušťkou stěny přizpůsobenou zatížení.
Vysoce pevný, tepelně zpracovaný hliníkový rám Superlite je tuhý, odolný proti korozi a robustní. Kombinuje dvouvrstvé trubky a tenkou stěnu s výjimečnými vlastnostmi v oblasti průtažnosti a tuhosti s patentovaným procesem pokročilého mechanického tváření, jehož výhodou je, že odpadá zdlouhavé a složité svařování. Výsledek? Hliníkový rám, který je lehčí a pevnější.

Jedinečná laboratoř

Testy v reálných podmínkách

Pro zajištění nejvyšších standardů kvality prochází každý model Cube mnoha testy ve vlastní laboratoři značky.

  • Kompletní kolo

    Všechna kola jsou testována na válečkovém zkušebním stojanu se závažím na řídítkách, sedle a pedálech, aby se simulovala hmotnost cyklisty a případných zavazadel. Válec se otáčí, aby simuloval nerovnosti povrchu vozovky, a celkem každé kolo ujede několik set kilometrů a musí překonat 1,5 milionu překážek.

  • Řídítka a představec

    Spolehlivost a odolnost řídítek, představce a sedlovky musí být u každého kola stoprocentně zaručena. Proto je každý komponent testován dvakrát: jednou při výrobě a podruhé při testech, které provádí společnost Cube ve své laboratoři.

  • Brzdové systémy

    Bez ohledu na typ kola testují inženýři také brzdové systémy za všech povětrnostních podmínek a ve více než 3 000 cyklech, aby zaručili bezvadné brzdění, stabilitu, výdrž a odolnost proti opotřebení.

  • Rám a kliky

    U závodních kol se při testech reprodukují vysoké síly, kterým jsou rám a kliky vystaveny během sprintu, přičemž na pedály působí značná síla po dobu více než 10 000 cyklů.

  • Hlavová trubka

    U horských kol je hlavová trubka obzvláště zranitelnou oblastí, protože jí přímo prochází velké zatížení přenášené odpružením. Proto se provádějí intenzivní testy s tímto typem zatížení na speciálním stroji, který je určen výhradně pro tento účel. Na vidlici se působí realistickým zatížením, které simuluje brzdění, skoky a další překážky. Celkem musí hlavová trubka před zahájením výroby absolvovat 50 000 cyklů tohoto typu bez poškození.

navštivte
CUBE bikes